Laguna - Bukmarker - Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu

Dobra vest za mlade pisce kojima je potrebna pomoć da napišu knjigu koja će se naći na bestseler listama: postoji formula za pisanje uspešnih romana. Neće vam pomoći da napišete celu knjigu, ali vam može pomoći da krenete u dobrom smeru.



Nekadašnja urednica britanskog Pingvina, Džodi Arčer, i pomoćnik profesora engleskog na Univerzitetu Nebraska-Linkoln, Metju Džokers, u poslednjih pet godina prikupljali su sirove podatke pokušavajući da otkriju šta čini magičnu formulu bestselera.

Pošto su analizirali dvadeset hiljada nasumično izabranih romana objavljenih u poslednje tri decenije, otkrilli su šta čini knjigu „uspešnom“ (odnosno, šta je potrebno da se nađe na Njujork Tajmsovoj listi bestselera).

Rezultat je algoritam – nazvan „bestselerometar“ – koji proučava određene aspekte knjige kao što su tema, zaplet, stil, likovi, rečnik, i proračunava da li će knjiga biti bestseler; tvorci „bestselerometra“ tvrde da algoritam daje tačno predviđanje u 80% slučajeva.

U intervjuu za Tajms Džodi Arčer i Metju Džokers, pričaju o detaljima projekta koji se mogu naći i u njihovoj zajedničkoj knjizi „The Bestseller Code“. „Otkrili smo da je zaplet veoma važan“, otkriva Arčerova, „takođe upotreba uobičajenog emotivnog i stilizovanog jezika stvara naraciju koja kada se provuče kroz algoritam daje grafikon sa vrlo simetričnim krivama.

Zbog toga se na listi bestselera uglavnom nalaze romani u kojima dominiraju vrlo jake emocije, i s druge strane vrlo slabe emocije.“

Istraživanje pokazuje da su čitaocima privlačniji pravi ljudi od fiktivnih stvorenja, zato izbegavajte da birate patuljke, jednoroge i vilenjake kao glavne junake.  Od likova koji se čitaocima najviše dopadaju su oni koji će „zgrabiti“, „misliti“ i „pitati“.

Reči „treba da“, „želim“ i „delam“ se duplo više pojavljaju u bestselerima, dok se reč „okej“ pojavljuje tri puta više. Reči kao što su „ljubav“ i „nedostaje“ se češće pojavljuju u uspešnim knjigama.

Još jedna zanimljivost: prema analizi bestselerometra, roman Dejva Egersa „Krug“ iz 2013. godine, o fiktivnoj zloj kompaniji koja neobično podseća na Google, pravi je primer savršenog betselera.
 
Autor: Džek Šepard
Izvor: independent.co.uk
Prevod: Aleksandar Mandić


Podelite na društvenim mrežama:

nagrađena knjiga aleksandra stankovića iz svoje kože život sa depresijom  laguna knjige Nagrađena knjiga Aleksandra Stankovića „Iz svoje kože: Život sa depresijom“
23.09.2024.
Nagrada Doma kulture „Studentski grad“ za najbolju knjigu nefikcijske književnosti u 2023. pripala je poznatom novinaru Aleksandru Stankoviću za knjigu „Iz svoje kože: Život sa depresijom“.   Ž...
više
nova knjiga tona telehena u laguni a kuda idemo u prodaji od 25 septembra laguna knjige Nova knjiga Tona Telehena u Laguni – „A kuda idemo“ u prodaji od 25. septembra
23.09.2024.
Laguna objavljuje novu knjigu Tona Telehena „A kuda idemo“, pesnika i proznog pisca koga nazivaju i holandskim Sent Egziperijem.   „A kuda idemo“ je zbirka priča o antropomorfnim životinjama u ...
više
dugoočekivani nastavak hit serijala za decu otkačena škola 8 branka vukovića u prodaji od 26 septembra laguna knjige Dugoočekivani nastavak hit serijala za decu – „Otkačena škola 8“ Branka Vukovića u prodaji od 26. septembra
23.09.2024.
„Otkačena škola“ Branka Vukovića – smešna strana detinjstva u ilsutraciji Radiča Mijatovića dobija svoj osmi nastavak. U aforizmima, šalama i dosetkama svako će se prepoznati. A prepoznaće i one druge...
više
prikaz knjige draga doli teta saveta novih generacija laguna knjige Prikaz knjige „Draga Doli“: „Teta Saveta“ novih generacija
23.09.2024.
Razumljivo je što nisu malobrojni čitaoci koji preskaču uvode knjiga, pa čak ni oni što im posvete pažnju tek kada ostave sav preostali tekst knjige za sobom. Jer uvod može da na izvestan način progra...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.