Laguna - Bukmarker - Šta to strastveni čitaoci rade drugačije i zašto 80% kupaca knjiga čine žene - Knjige o kojima se priča
Radno vreme tokom praznika »
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Šta to strastveni čitaoci rade drugačije i zašto 80% kupaca knjiga čine žene

Američke studije o čitanju i kupovini knjiga stalno pružaju uvid u to kakve su čitalačke navike. Budući da kod nas nema takvih podataka, prenosimo rezultate i zaključke ovih istraživanja kako bismo podstakli naše čitaoce da razmišljaju o ovim temama i eventualno nam jave šta oni misle o tome.

Evo šta kaže jedna pasionirana američka čitateljka koja se bavila ovom temom.



Strastveni čitaoci više čitaju prozu. Njihovi omiljeni žanrovi su:
  1. Istorijska fikcija
  2. Krimi romani i misterije
  3. Hrana i vino
  4. Biografije i autobiografije
  5. Popularna književnost
  6. Umetnička književnost

Primetili ste treću stavku? Strastveni čitaoci čitaju dosta o kuvanju, što je dobar pokazatelj njihovog pristupa knjigama uopšte: oni knjige posmatraju kao glavni izvor kvalitetnih informacija. Kada žele da pronađu neki recept, ova vrsta ljudi će pre potražiti kuvar u formi knjige nego što će otići na sajt food.com.

Oni će pre bilo čega drugog posetiti knjižaru za razliku od 70% ostalog odraslog stanovništva koje čak nijednom nije bilo u knjižari u proteklih pet godina.

Pasionirani čitaoci su pretežno žene (čak 88% njih). Najviše ih je starosti od 25 do 44 godine, a nakon toga, strast u čitanju opada. Tipičan predstavnik strastvenog čitaoca bi bila jedna četrdesetogodišnjakinja.

Na prvi pogled, sve izgleda kao da ima veze sa kupvinom: poznato je da žene daleko više kupuju knjige od muškaraca, one učestvju u oko 80% prodaje knjiga. Čuvena je izjava pisca Ijana Makjuana: „Dan kada žene prestanu da čitaju, biće dan smrti za roman.“

Taj broj od 80% je pokazatelj intelektualnog posrnuća američkog muškarca. Ipak, to što muškarci učestvuju sa skromnih 20% u kupovini knjiga, ne znači da i čitaju samo 20% knjiga.

Žene mnogo više brinu o kupovini za domaćinstvo od muškaraca. U pomenutih 80% kupovina se uključuje i to što žene kupuju poklone, a i obavljaju kupovinu kako za sebe, tako i za svoju decu ili partnere. 

A da li vi spadate u ovu retku grupu ljudi? Da li se uklapate u ovu statistiku?

Izvor: modernmrsdarcy.com


Podelite na društvenim mrežama:

silvija avalone, autorka romana crno srce altruizam pobeđuje laguna knjige Silvija Avalone, autorka romana „Crno srce“: Altruizam pobeđuje
17.04.2025.
Silvija Avalone nedavno je objavila svoj novi roman „Crno srce“, najzreliji u njenoj dosadašnjoj karijeri. To je priča o osudi i spasenju, u kojoj autorka istražuje najmračnije i najdublje pukotine lj...
više
majkl vud kinezi vole svoju istoriju laguna knjige Majkl Vud: Kinezi vole svoju istoriju
17.04.2025.
Autor Majkl Vud, u ekskluzivnom razgovoru za Bukmarker, pomogao nam je da provirimo u četiri milenijuma bogatu riznicu Kine i objasnio kako se ova država menjala i koji su (bili) najizazovniji trenuci...
više
radno vreme knjižara delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika laguna knjige Radno vreme knjižara Delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika
17.04.2025.
Obaveštavamo vas da su 18. i 21. april neradni dani, a da će se obrada i slanje porudžbina vršiti počevši od 21. aprila. Porudžbine napravljene u periodu od 18. do 20. aprila biće obrađivane i ...
više
akcija 2 za 1 u delfi knjižarama laguna knjige Akcija „2 za 1“ u Delfi knjižarama
17.04.2025.
Od 7. do 20. aprila 2025. u svim Delfi knjižarama kao članicama Laguninog kluba čitalaca, kao i na sajtovima laguna.rs i delfi.rs, očekuje vas sjajna akcija „2 za 1“, tokom koje za kupovinu dva odabra...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.