Laguna - Bukmarker - „Kupologija“ – Martin Lindstrom - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

„Kupologija“ – Martin Lindstrom

Posle više od pola veka, nezavisno srpsko Ministarstvo nauke prestalo je da postoji. Bivši ministar Božidar Ðelić izjavio je nedavno da je procenat ulaganja u nauku porastao na 0.65 odsto od ukupnog budžeta te da ima optimistično mišljenje o napretku nauke pod Ministarstvom prosvete. S obzirom na prethodni podatak, nije ni čudo što su mnogi mediji preneli njegovu izjavu kao vid ulepšavanja katastrofe.

U drugim zemljama, razvijenijim od naše, stanje je, naravno, potpuno drugačije. „Kupologija“ Martina Lindstroma lep je primer za to. Danac po rođenju a zvanični stanovnik Australije, Lindstrom je kao stručnjak za brendove stekao slavu pomažući mnogim poznatim kompanijama da učvrste svoj položaj na tržištu. Sada je u istraživanju brendova otišao korak dalje. Pomoću magnetne rezonance i SST metode snimanja mozga, autor „Kupologije“ nameračio se da pronikne u samu osnovu našeg potrošačkog poriva i da ponudi odgovor na pitanje zašto biramo jedan proizvod umesto drugog.

lako nije prvi istraživač koji je aparate za detektovanje moždanih oboljenja upregnuo u psihološko istraživanje zarad odgonetanja tajni koje stoje iza kupovine, plasmana i brendiranja raznih predmeta, Lindstromov zalazak u polje neuromarketinga sasvim sigurno dovešće do neverovatnog novog zamaha u ovoj disciplini. Njegovim skeniranjem potrošača širom planete, pojedina ustaljena marketinška načela doživela su potpuni krah. Na primer, logotip neke firme, do sada smatran za najbitniju stavku tokom brendiranja, nema gotovo nikakav uticaj na potrošače, dok seks pre reklamira seks sam po sebi nego proizvod koji su mu stručnjaci za marketing prilepili. Nadalje, otkriveno je da mozak reaguje na fotografije voljenih proizvoda slično kao što reaguje tokom prepoznavanja religijskih simbola, a nesumnjivo je dokazano i da naša podsvesna osećanja daleko premašuju jačinu svesnih dok kupujemo.

Ovi, sami po sebi fascinantni rezultati, Lindstromu nisu bili dovoljni. „Kupologija“ je prepuna zanimljivih detalja o prošlosti planetarno popularnih proizvoda, a napisana je i umećem koje konačno opravdava fraze poput one da se knjiga ne ispušta iz ruku.

U ovo istraživanje uloženo je „tričavih“ sedam miliona dolara, i to iz privatnog sektora, što je rezultiralo knjigom koja je više od skupine marketinških saveta – ona je prozor kroz koji se vide naša skrivena osećanja, naša podsvest. Ukratko: milionski budžet – neprocenjivi rezultati. A takva „iznenađenja“ moguća su samo u zemljama koje nauci posvećuju više od 0,65 odsto budžeta. Tamo gde ljudi mogu da se bave naukom, znaju kako, ali i hoće. Nama, s druge strane, preostaje samo optimizam.

Autor: Ljubisav Panić
Izvor: Yellow Cab


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
mir je sve što nam treba predstavljena knjiga povratak u mir siniše ubovića laguna knjige Mir je sve što nam treba – predstavljena knjiga „Povratak u mir“ Siniše Ubovića
20.09.2024.
Nije postojao bolji način da Siniša Ubović dođe na promociju svoje knjige „Povratak u mir“, na koju je zbog velike gužve u gradu (čitaj igrala je Crvena zvezda) kasnio 15 minuta, nego da na delu prove...
više
ante tomić volim da kod čitalaca stvorim ugodno osećanje laguna knjige Ante Tomić: Volim da kod čitalaca stvorim ugodno osećanje
20.09.2024.
Govori se često da nas izbeglice ugrožavaju, da će uništiti naš način života i kulturu. Meni je bilo bitno da napišem da smo se mi na Mediteranu uvek mešali, da je ovo naš zajednički zavičaj, i hrišća...
više
predstavljanje knjige put carstva vranama na radost 24 septembra laguna knjige Predstavljanje knjige „Put carstva: Vranama na radost“ 24. septembra
20.09.2024.
U utorak 24. septembra od 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC biće predstavljena knjiga Mladena Nestorovića „Put carstva: Vranama na radost“.   O knjizi će, pored autora, govo...
više
prikaz romana zmajeva žena ane atanasković  laguna knjige Prikaz romana „Zmajeva žena“ Ane Atanasković:
20.09.2024.
Često se setim da je moja nastavnica srpskog jezika, koja mi je i dan-danas uzor, rekla da profesori književnosti ne moraju da znaju sadržaj svih književnih dela koja su pročitali nego treba da budu o...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.