Laguna - Bukmarker - Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi

Nedavno objavljeno istraživanje Republičkog zavoda za statistiku pokazuje da svega 6,6% ljudi koristi internet za kupovinu štampanih knjiga, mnogo se više koristi za dostavu hrane ili kupovinu garderobe. U knjižarama kažu da im je opala onlajn prodaja. Razlog vide u većim cenama, ali uprkos poskupljenjima, fizička prodaja i dalje se drži.



Znanje nema cenu, ali je njegovo sticanje sve skuplje, barem ono neformalno. Hiljadu dinara je, ne tako davno, bila gornja cena u knjižarama, a danas početna.

Tokom pandemije oko 20% poskupeo je samo papir, i to je samo jedan od razloga što su štamparije početkom prošle godine morale da koriguju cene.

Tanja Vučković iz izdavačke kuće Laguna ne može da precizira koliko košta štampa jedne knjige, zato što na tu cenu utiče mnogo faktora – prava za koje se plaća određena suma novca, zatim pripreme za štampu, lekture, korekture, uredničko čitanje, korice, pa zatim i cena štampe, koja zavisi na kojem papiru se štampa, kakvi su priprema, kvalitet, povez i na kraju oprema knjige.

Profesor Ekonomskog fakulteta Slobodan Aćimović navodi da se iz marže, koja je razlika između prodajne i nabavne cene, po pravilu nadoknađuju svi operativni troškovi.

„Formiranje cena zavisi i od situacije na tržištu, od toga koliko ima konkurencije u pojedinim segmentima izdavaštva. Ako nema mnogo konkurencije, onda imamo, na primer, dva-tri velika igrača koji mogu da imaju dominantan položaj na tržištu. Kad god imamo slobodnu konkurenciju između takmaca na tržištu, mi imamo potpuno slobodno formiranje cena“, objašnjava Aćimović.

Čitaoci više vole da dođu u knjižaru

Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da svega 6,6% ispitanika naručuje knjige. U samim knjižarama promet je, tvrde, ostao isti.

„Naše iskustvo govori da čitaoci ipak više vole da dođu u knjižaru i da tu kupe knjigu, po nekoj statistici svega 12–15% kupovina knjiga obavlja se putem sajtova, knjižare su uvek u modi“,  ističe Tanja Vučković.

Da će odlazak u knjižaru uvek biti u modi, pokazuje i nedavno završen Sajam knjiga, koji je posetilo više od 200.000 ljudi. Koliko se njih kući vratilo punih kesa, nema podataka.
 
Autor: Jelena Baranin
Izvor: rts.rs


Podelite na društvenim mrežama:

prikaz romana zulejha otvara oči najbolji roman guzelj jahine laguna knjige Prikaz romana „Zulejha otvara oči“: Najbolji roman Guzelj Jahine
13.11.2024.
Dok je u svom drugom romanu „Deca Volge“ pisala o nepostojećoj Nemačkoj republici nastaloj postankom Sovjetskog Saveza, a u trećem „Vozom za Samarkand“ o prebacivanju petstotinak gladne siročadi po di...
više
prikaz romana zli dusi fjodora dostojevskog karikaturalno upozorenje na sunovrat društva laguna knjige Prikaz romana „Zli dusi“ Fjodora Dostojevskog: Karikaturalno upozorenje na sunovrat društva
13.11.2024.
Svojevremeno je Fridrih Niče, prvak evropskog iracionalizma, pisao da је osnovni problem savremenog društva to što su, sa smrću boga, tradicionalne vrednosti izgubile autoritet i vezivnu snagu. Kada n...
više
zavedi mi um i imaš moje telo šta je čitao dostojevski  laguna knjige Zavedi mi um i imaš moje telo: Šta je čitao Dostojevski?
13.11.2024.
Mudar čovek čita i mudre knjige i samoga sebe, govorio je Fjodor Mihailovič Dostojevski. Iako je Dostojevski i danas, posle toliko godina, jedan od literarnih divova o kojima se ispredaju toliki mi...
više
promocija knjige preživeti haos zorice tomić 14 novembra laguna knjige Promocija knjige „Preživeti haos“ Zorice Tomić 14. novembra
13.11.2024.
U četvrtak 14. novembra u 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC biće predstavljena knjiga „Preživeti haos“ prof. dr Zorice Tomić. U razgovoru će, pored autorke, učestvovati i prof...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.