Laguna - Bukmarker - Frideman Šulc fon Tun nas uči u svojoj knjizi kako razgovaramo - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Frideman Šulc fon Tun nas uči u svojoj knjizi kako razgovaramo

„Kako razgovaramo“ je klasik psihologije komunikacije. U prvom delu autor Frideman Šulc fon Tun,  profesor psihologije na Univerzitetu u Hamburgu, objašnjava osnovu za njegov model „prijem s četiri uva“, i daje mnogobrojne primere iz prakse. Pravilnim pristupom različitim stranama razgovora lakše se može doći do konkretnog rešenja za mnoge nesporazume.
 
Kome je namenjena ova knjiga:
 
– Onima koje zanima tema komunikacije.
– Svakome ko želi da nauči kako bolje da razgovara sa ljudima.
– Svakome ko se barem jednom osećao kao da ga sagovornik ne razume. 
 
Fon Tunov „Prijem četiri uva“ nam omogućava da pravilnije razgovaramo

Svima nam je poznata ova situacija: sedimo sa kolegama u kancelariji, atmosfera je opuštena, svi nešto pričaju. Zatim se neko našali na račun kolege pored nas, svi se smeju, osim onoga na čiji račun je šala napravljena. Pri pogledu na njegov ljutiti izraz lica svi zaćute, i dobro raspoloženje odjednom prestaje. Šta se dogodilo?
 
Ovakva pitanja, kao i mnoge druge konfliktne situacije, Frideman Šulc fon Tun obrađuje u svojoj knjizi. Na osnovu mnogih primera pokazuje se u kojoj situaciji na šta treba obratiti najviše pažnje, kako pravilno razmišljati pri verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji, i predstavlja faktore koji utiču na prenos neke poruke. Ovo nam pruža uvid u to šta je to što je pri slanju neke poruke pošlo po zlu, kao i kako se eventualni problemi u komunikaciji mogu rešiti.
 
Svaka poruka koju šaljemo, bez obzira na to da li se radi o verbalnoj ili o neverbalnoj, nezavisno od intonacije, konteksta i ostalih pratilaca, može se posmatrati sa četiri različite strane, kaže autor. Pred primaocem stoji izazov da pogodi, na koju od četiri strane poruke on treba da se koncentriše. Za svaku od komunikacionih strana postoji jedno uho kod primaoca.
 
Kada nešto govorimo ili slušamo, nešto što svi svakodnevno radimo, četiri nivoa igraju važnu ulogu: nivo sa činjenicama, nivo sa predstavljanjem sebe, nivo sa odnosom i nivo sa namerom, molbom. Ukoliko smo svesni ova četiri nivoa, otvoreno ih izražavamo i pažljivo ih osluškujemo kod naših sagovornika, lakše ćemo rešiti konflikte ili uopšte nećemo dozvoliti da do njih dođe.
 
Knjiga otklanja strah od neprijatnih razgovora kod čitaoca, i predstavlja mnoge ideje i trikove sa kojima u takvim razgovorima možemo očuvati hladnu glavu.
 
Izvor: blueprints.de
Prevod: Sandra Žarković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
mir je sve što nam treba predstavljena knjiga povratak u mir siniše ubovića laguna knjige Mir je sve što nam treba – predstavljena knjiga „Povratak u mir“ Siniše Ubovića
20.09.2024.
Nije postojao bolji način da Siniša Ubović dođe na promociju svoje knjige „Povratak u mir“, na koju je zbog velike gužve u gradu (čitaj igrala je Crvena zvezda) kasnio 15 minuta, nego da na delu prove...
više
ante tomić volim da kod čitalaca stvorim ugodno osećanje laguna knjige Ante Tomić: Volim da kod čitalaca stvorim ugodno osećanje
20.09.2024.
Govori se često da nas izbeglice ugrožavaju, da će uništiti naš način života i kulturu. Meni je bilo bitno da napišem da smo se mi na Mediteranu uvek mešali, da je ovo naš zajednički zavičaj, i hrišća...
više
predstavljanje knjige put carstva vranama na radost 24 septembra laguna knjige Predstavljanje knjige „Put carstva: Vranama na radost“ 24. septembra
20.09.2024.
U utorak 24. septembra od 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC biće predstavljena knjiga Mladena Nestorovića „Put carstva: Vranama na radost“.   O knjizi će, pored autora, govo...
više
prikaz romana zmajeva žena ane atanasković  laguna knjige Prikaz romana „Zmajeva žena“ Ane Atanasković:
20.09.2024.
Često se setim da je moja nastavnica srpskog jezika, koja mi je i dan-danas uzor, rekla da profesori književnosti ne moraju da znaju sadržaj svih književnih dela koja su pročitali nego treba da budu o...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.