Izdavačka kuća Pingvin je 2013. godine u Velikoj Britaniji objavila nova izdanja pet dela
Džordža Orvela sa novim naslovnicama, pri čemu je za Orvelovo najpoznatije delo „
1984“ osmišljen izuzetno smeo dizajn. Britanski magazin
Kriejtiv rivju navodi da je dizajner Dejvid Pirson na korice utisnuo naslov knjige i ime i prezime autora, a zatim ih skoro u potpunosti zaklonio crnom folijom, tako da se samo „preko udubljenja mogao odrediti naslov knjige“. Nema sumnje da se dizajner poigrao sa idejom cenzure, „pozivajući se na korigovanje istorije koje je u romanu sprovodilo Ministarstvo istine“.
U današnje vreme ćete imati poteškoća da nabavite primerak ove knjige sa Pirsonovim dizajnom korica. One su sada prilično retke. Međutim, svako ko ima izlizanu kopiju knjige mogao bi i sam da otkrije ono što je jedan korisnik Redita primetio – da naslovnica „usled habanja postaje sve manje cenzurisana“. Uporedite gornju sliku (pre) sa
slikom koja se nalazi ovde (posle). Da li je dizajn zaista deo Pirsonove originalne zamisli ili je posredi nešto poput greške u dizajnu? Verovatno nikada nećemo saznati. Ali ako tražite knjigu koja postaje sve bolja sa godinama, onda ova prosto mora da se nađe na vašim policama.
Na sajtu
Penguin Series Design misterija je ipak otkrivena: radikalna ideja Dejvida Pirsona inspirsana je glavnim junakom Orvelovog čuvenog romana Vinstonom Smitom, čiji je posao u Ministarstvu istine da u retrospektivi iz novinskih arhiva brisanjem ili prepravljanjem cenzuriše svako pominjanje političkih fugura i brojki koje se smatraju nepogodnim.